Bra, riktigt BRA

Efter att ha varit sur och gnällig i vad som känns en evighet så ska jag nu säga en sak, håll i er. Den här veckan är så j*vla bra! Nu kommer ju säkert resten av veckan att skita på sig helt bara för att jag sa det men ändå. Jag är ännu flunssig och trött fast jag t.o.m. sov en natt utan att stiga upp en enda gång. Men det stör inte så mycket. Inget speciellt har heller hänt men ändå känns det så bra. Adde har en bättre vecka, förra veckan var allt liksom upp och ner. Det enda som egentligen krånglar nu är ätandet på kvällarna. Först går han och gnäller om mat men sen när den serveras så duger det inte. Och det är ingen skillnad vad vi lagar så får man bara truga och truga för att han ska äta ens något på kvällen. Så både middag och kvällsmål är helt uteslutet hos oss nu, bara han får i sig någonting ens så är vi nöjda. Idag kommer mina föräldrar på besök och det är alltid roligt. Jag skulle vilja träffa dem mycket oftare, tänk att man kan känna så nu när man för något år sen inte orkade se på dem. På lördagen åker jag och Ben bort på TUMIS. Vi ska åka på spa, och jag varnade honom redan igår att jag sen kommer att satsa på att sova. Så vill han umgås på kvällen så får han göra det med andra. Tur så är det en gruppresa så det finns andra att göra det med. Men det ska bli så skönt. Vi har så sällan tumistid och snart blir det väl ännu mera sällan när familjen utökas. Vilken bra vecka. Idag är det ju dessutom sol, kanske det är det som gör att jag känner mig uppåt idag trots huvudvärk, trötthet, foglossning och allt annat elände.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Lämna en kommentar