Socker

Huh hur en del dagar kan vara upp och ner. Hos oss har vi idag en väldigt trött pojke som vägrar att sova. Nu har jag lagt honom för tredje gången i sängen och hoppas verkligen att han somnar nu. Jag är helt slut. Det är ju inte som om allt skulle löpa på som vanligt när dagssömnen blir borta, nej då blir det bara skit av hela dagen. Jag förstår honom, jag är också jobbig när jag är trött. Nu har det tystnat i sovrummet så nu är det bara att hoppas på att han sover ordentligt länge så att vi orkar med kvällen. Själv ska jag ladda upp med lite cokis. Nästa vecka måste jag ta tag i mina matvanor. Jag äter så eländigt på dagarna nu och har ett allt för stort sockerberoende. Jag skötte mig så bra när jag var gravid men nu har jag helt tappat greppet. Jag behöver helgen för att mentalt förbereda mig på avvänjningen. Och såklart för att tråma i mig så mycket som möjligt så länge jag ännu ”får”. Men ni som har gjort sånt här förut, hur länge tar det innan det börjar lätta och man inte går crazy av godissuget?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Socker”

  1. Första dagen svårtast att avvänja sig, sen tycker ja de lättar. Försås kommer de alltid sug nu å då. Ät frukter med kvark istället (naturell förstås). Hälsningar en som hade godisstrejk i 1,5 år 🙂

    1. Det låter ju ändå överkomligt 🙂 Nog ska det gå, och det ska bli skönt att slippa ha det där suget alla dagar sen. Bra tips med kvarg 🙂

    1. Joo de värsta e när de blir så att han int kan sova fast han e trött, sen blir han ännu fem gånger gnälligare :/ Men kanske de e bättre ren imo 🙂 Joo ja måst nog börja satsa mera på frukt. Ja ska se till att få Ben me, fast han tyckt de va dumt just före påsk 😛

Kommentera

