Krypträning och sockerstrejken

Här har det hänt saker idag. Adde har börjat hårdträna för att lära sig krypa. Helt plötsligt så kunde han stå i plankan eller krypställning och har nu inte gjort annat idag. Jag har varit så till mig och legat på golvet och hejat att jag inte ens har kommit mig för att ta en bild. Läggdags blev också framskjutet när hela familjen låg på golvet och övade. Det är roligt att han äntligen börjar komma på grejen med det här. Bara han förstår att flytta händerna framåt också och inte bara falla platt på näsan så blir det bra. Med den här farten kryper han nog snart.

Själv är jag inne på dag två med sockerstrejken. Jag gjorde en liten miss idag och åt ett litet chokoägg. Helt i tankarna tog jag det och kom inte på att jag inte borde äta det förrän jag hade det jobbiga pappret borta. Så jag åt. Och jag kommer nog att fuska lite på påsken, men sen fortsätter det stenhårt. Igår hade jag nog sån sjuk himo, tur så finns det ingenting hemma. Idag har det redan gått bättre. Jag släpade hem mina lenkkitossor och lite träningskläder idag också. Tänk att jag inte har tagit hit tossorna ännu ens fast vi nu bott här 1,5 år. Bara min rygg/ben är i skick ska jag ut och pröva springa. Orkar jag 2 kilometer så är det väl bra. Mitt mål är att orka springa 10, så långt har jag aldrig sprungit. Jag måste säga att vi är ganska duktiga i vår familj just nu.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 thoughts on “Krypträning och sockerstrejken”

  1. jag borde också ha sockerstrejk, lan bara inte låta bli:/ men efter finlandsresan måst ja klara det bättre. jag hatar min korsrygg, ibland slutar den helt bära mig, och där blir jag. Om jag nångång blir gravid igen är det inte kul!!

    1. Joo det har helt spårat ut med sockret för mig så nu måste det bli ändring. Jobbigt är det nog nu i början åtminstone.
      Men usch! Det är ju hemskt om den har blivit så! Igår var jag rädd att benet inte skulle bära mig, obehagligt :/

  2. Det går undan sedan när de väl börjar 🙂 Sockerstrejk inför påsk är väl lite dumt? Det är ny månad på måndag så från och med då är det bara godis på lördagar som kommer gälla hemma hos oss.

    1. Hehe joo det tyckte Ben också, han var inte alls med på noterna nu inför påsk. Men jag var så ivrig att börja och då är det bäst att göra det 🙂 Det får bli ännu strängare sen efter påsk.
      Ja tänk hur det sen plötsligt händer mycket när det väl börjat hända 🙂

Kommentera

