Saker och leksaker

20130410-161734.jpg

När Adde får dra omkull leksakskorgen och kasta ut alla saker och halvt krypa in i den så är han nöjd. Han kan ligga där länge och greja på för sig själv. Så vi plockar ut och in på sakerna många gånger om dagen nu. Vi sökte hem ett paket från posten idag också som innehöll en potta. Det ska bli roligt att se när det i misstag lyckas komma något i pottan. Han tyckte åtminstone om att bulta den i golvet och tugga på den.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Saker och leksaker”

  1. Här river vi också ut alla leksaker flera gånger om dagen och jag går och plockar in dem tillbaka vid varje sovstund.. Potta köpte jag också för någon vecka sedan men än så länge skriker hon om man sätter henne på den så vi skall nog vänta ett tag till..

    1. Hehe vi har precis samma system här. Jag har haft honom ett par gånger på pottan idag. Det har inte kommit något men han har suttit där helt bra, tittar omkring sig och petar och känner på pottan 🙂 Det är ju ingen brådska att börja, bäst att ta det då som det känns bra för alla.

      1. Absolut, så tänkte jag också. Hon är inte ens ett så det är absolut ingen panik men tänkte att det skulle varit roligt att pröva men som sagt vi får ge det en tid. vad duktig han är som sitter på den iaf!

      2. Precis. Om någon vecka kanske hon redan vill sitta på pottan, bara att pröva på nytt. En liten stund kan han sitta sen blir det tråkigt. Jag vill mest få in det som en rutin och att han blir van med pottan. Sen skulle det ju nog vara trevligt om han kunde pricka nummer 2 i den istället för blöjan ibland 🙂

Kommentera

