Dagens tre

Nu ska jag skryta lite med tre saker från idag.

För det första så har vår lilla parvel nu äntligen hiffat det här med att ta sig framåt och inte bara bakåt. Han ålar på hela tiden nu överallt och det är så gulligt. Han har en rolig stil men han kommer bra framåt med den. Igår hade han ålat kanske en halv meter och idag har han ålat säkert tio meter.

För det andra så går det ganska bra med vår godisstrejk. Kvällarna är ofta lite jobbiga för oss båda men hittills har vi klarat oss. Lite har jag syndat under veckan med en halv bulle och ett par bitar choko. Fy på mig. Men nu äter jag apelsin och smoothie till kvällsmål. Pluspoäng.

Och så det tredje och största från idag. Vi lyckades tajma idag och fick allting i pottan. Vi jublade och hurrade för Adde. Han har ingen rytm i sina bestyr så det är svårt att veta när det kan vara dags men vi har nu kört med potta efter måltid. Nu hoppas jag att det händer flera gånger och att han märker hur mycket skönare det är också för honom att göra det där på pottan. Lilla gubben blir stor nu när han plötsligt kan så mycket.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Dagens tre”

  1. Jeijjj vad mycket positivt! O super att ni ha börja lägga Adde på pottan och att han fick allting i pottan 🙂 Härligt! Det lönar sig nog att börja tidigt.

    1. Joo det tycker jag med att det lönar sig. En gång till har han lyckats kisa efter det 🙂 Men han sitter snällt där en stund åtminstone så det är bra att han blir van 🙂

  2. Duktigt! 🙂 Ja det är bra att vänja dom, och jättebra då dom sitter snällt där! Sen blir det en bra rutin o det är skönt för dom små sen utan kladd o kiss i blöjorna 🙂

Kommentera

