Lång nattning

Just nu har jag lust att spika skivor på insidan av spjälsängen så att Adrian inte kan ta i någonstans och dra sig upp och stå. Igår till andra dagssömnen så hann han inte somna alls innan vi skulle iväg. Han bara steg upp på nytt och på nytt och klädde av sig byxor och allt på något underligt vis. På kvällen höll han på en hel timme innan han somnade. Han var helt slut när vi var in och lade ner honom men ändå skulle han upp tillbaka. Nå första dagssömnen idag tog det 45min och nu andra gången faktiskt bara 30min. Jag hoppas att det här är en kort period nu för usch så störande det är. Särskilt när vi aldrig haft något problem att få honom att somna. Vi har alltid bara lagt honom i sängen, sagt gonatt och släckt lampan och gått ut, sen somnar han för sig själv. Så nu är det lite svårt för mig att hantera det här. Jag håller på att bli galen av att gå in till honom tusen gånger. Nu ska jag passa på att ladda mina stackars nerver så länge han faktiskt sover. Sen blir det kalas för vår del igen, nam!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

