Rutiner

Okej så jag märker nu att jag inte gjort annat än ojat och vojat mig över att Adde kan stå här på sistone. Vi har det ganska lugnt annars. Vi är mest hemma och våra dagar flyter på väldigt bra och jag trivs bra så här just nu. Vi följer ganska strikta rutiner, vi har gjort det från första början och det funkar. Mattider har vi alltid hållit. Redan när jag ammade så gjorde jag det efter klockan fastän alla säger att man ska låta bebin bestämma. Sovtiderna kan vi lite leka med men allra bäst fungerar nog dagen om vi håller oss till rutinerna. Visst är det störande ibland när alla dagar är så lika och går efter samma tidtabell, men samtidigt är det skönt att ha tiderna. Vi sover oftast länge på morgonen så hela dagen blir ganska sen. Lunch blir det oftast kring 13 och middag ibland först 18. Det är skönt nu när det börjar vara torrt och lite varmare ute så att man kan hänga där. Det betyder att vi får lite mera att göra på dagarna för ibland blir det långtråkigt att leka inne.

Nu är klockan 10 och vi har alla morgonrutiner undan och jag dricker morgonkaffe. Att såna drönare är vi på morgnarna. Jag tycker att vi gott kan vara det, sen när det är dags för jobb och dagis så blir det ju ändå tidiga morgnar helt tillräckligt. Idag ska vi på kalas igen, det tredje och sista för den här veckan. Det har nog blivit lite för mycket godsaker nu. Jag tror att jag får fasta den sista veckan i maj så att jag ryms i min studentklänning till bröllopet vi ska på så som jag har tänkt.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

