Mardröm

Jag hade en riktigt obehaglig dröm inatt. Vi var i en bank som fanns vid ett torg där bussarna stannade. Vi höll på och pratade om konton med en på banken och Adde satt en bit bort i en matstol. Det kom in några män och började härja när de inte fick vad de ville. Jag minns inte vad de frågade efter men de var riktiga långhåriga busar som blev helt galna då de inte fick som de ville. De skrek och gapade och så rusade de plötsligt ut. Då såg jag att matstolen var tom, de hade tagit Adde med sig. Jag flög upp och sprang efter dem. De sprang till en buss och hoppade in och den började köra iväg. Jag kommer ihåg hurudan panikkänsla jag hade och jag sprang allt vad jag kunde framför bussen och skrek som en galning. Bussen stannade som tur och jag slapp in och fick Adde. Känslan av att någon hade tagit honom ifrån mig var hemsk. Tur så är det här ju något som knappast skulle hända i riktiga livet. Det räckte nog att uppleva det som en dröm.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

