Paus från examen

På sista tiden har jag mått lite dåligt över att jag inte fått mitt äckliga examensarbete klart. Det började väldigt bra i år men så sket det sig helt och jag har inte skrivit ett ord på många veckor. Min ursprungliga plan var ju att bli klar för ett år sedan. Jag jobbade så mycket och var gravid då så jag orkade inte med det just då. Dessutom inbillade jag mig att jag bra kunde skriva sen när Adde var här. Visst tid skulle jag ha haft i början när han sov mycket men då var jag så degig i hjärnan. Nu minskar tiden om dagarna hela tiden. Plan B var ju att bli klar nu till den här våren. Men nu har jag bestämt mig för att sluta stressa och angsta över arbetet. Jag har ju studietid kvar, och jag var skit duktig med kurserna och fick dem alla tidigt godkända. Så det är bara arbetet kvar. Och jag hinner, i något skede. Antagligen inte före jag verkligen måste för jag jobbar bäst under tidspress. Men som sagt jag vet att jag kommer att göra det klart, jag lännar det inte nu på slutrakan, bara för tillfället. Kanske jag t.o.m. får det klart på sommaren, det kan ju vara att orken till det kommer då när jag bestämmer mig för att låta det vara.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

