Ekorre

Vi har en lite kokko ekorre här hos oss. En dag satt den på sopborsten precis bredvid dörren när Ben kom in. Idag när jag satt ute och solade en stund så sprang den på i stuprännan och åt någonting därifrån. Efter en stund började den springa på verandataket och plötsligt pang så föll den ner från taket på trappan. Den skakade på sig lite och rusade in på verandan genom den öppna dörren. Jag fick bråttom att rusa in och stänga följande dörr in till huset så att den inte slapp längre in. Den yrade på en god stund där inne och sen kom den rusandes och höll på att slinta när den kom ut. Den fortsatte iväg längs med husväggen runt halva huset. En stund senare skramlade det i en stupränna och då föll den igen. Håhå. Tyvärr hann jag inte få en bild på den snabba rackaren. Men visst är det roligt med livet på landet.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

