Dagens rådgivning

Idag var vi alltså på 10 månaders kontroll till rådgivningen. Allt var riktigt bra och Adrian är nu 9100g och 75,5 cm. Han hade vuxit 4 cm på två månader och hon sa att det var mycket. Kanske han blir lång som jag. Vi pratade mest lite ditt och datt och nästa besök blir vid 1 år då det är dags för mpr vaccin. Vi får gå redan efter midsommar för sen har vår hälsovårdare semester i juli och hon ville också ge vaccinet så tidigt att möjliga biverkningar är över till hans födelsedag. Snart är det ju faktiskt dags för kalas redan, sjukt hur tiden går.
Idag har han ätit en joghurt till mellanmål och han gillade stort. Bra nu så länge han tycker om naturell joghurt innan han får upp smaken för sockerbomberna. Jag väntar nu med spänning på hur hans mage reagerar. Vi har båda laktosintolerans så antagligen kommer Adde också att få det, men det kan ju vara att det kommer först senare i livet så som det gjorde åt oss. Men snart vet vi hur läget är. Det ska bli skönt när han dricker vanlig mjölk så kan han äta mera av samma mat som vi och jag behöver inte släpa hem ersättning mera.

20130513-162244.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

