Gott humör

Gårdagen var ingen höjdardag hos oss men idag har det varit mycket bättre. Det började med att vi fick beslut om dagisplats och Adde fick plats här i vårt eget Snappertuna dagis som egentligen inte skulle ta så små barn. Det känns riktigt bra och jag hoppas han kommer att trivas. Själv har jag nu högst antagligen ett jobb att gå till i höst också. Det känns ännu bättre. Så fick vi hem en fleecejacka som jag har väntat på och den var en finare färg än på bilden och i super skick för det priset. Så har vi också varit till hvc och yrat. Jag hade tid 13.30 men när vi kommer dit och jag anmäler mig så säger hon att min tid är först 14. Great, jag som annars redan var orolig för om Adde skulle orka sitta stilla i vagnen. Nå sen till sist så slapp vi ändå in redan halv så det var lugnt. Och han skötte sig bra, knarrade bara lite på slutet och då var sköterskan så snäll att hon gick och underhöll honom lite. Själv är jag nu ihopsydd både på ryggen och framme vid armvecket och skulle inte få lyfta och bära så mycket. Lycka till när man har en bebis. En riktigt bra dag har det här varit. Nu undrar jag bara vad vi ska hitta på att göra resten av dagen. Pappa kommer hem först sent ikväll. Ja vi hade jehovas vittnen på besök idag också så jag har ju alltid deras tidning att läsa, eller nåt.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Gott humör”

  1. Vad roligt med dagisplats nära er och grattis till jobbet? Ja var också nervös när jag var till hvc med Alicia som sällskap, men bra gick det. tror många gånger man själv är mera orolig än vad man egentligen behöver. Och vad göt nu det om barnet skulle skrika en stund 😉

    1. Tack ja det är verkligen roligt, det blev bättre än vi hade trott det här med dagis 🙂
      Så är det nog att man själv är mest orolig i onödan. Det mesta går ändå hur bra som helst. Hos oss går det också bättre när det är något nytt och mycket folk, mycket intressant att titta på 🙂

  2. Min brors flicka är i Snappertuna dagis och dom har alltid varit jätte nöjda. Bra plats med närhet till naturen! Det blir säkert jätte bra för Adrian 🙂

    1. Jag tror också att det blir jätte bra. Vi hade inte ens hoppats på att få plats där då de inte skulle ta så små barn, men nu blev det ju bättre än vi tänkt 🙂

Kommentera

