Söndagspunkter

Det har varit riktigt krapulafiilis hemma hos oss idag. Ett trött gäng. Vi tar några snabba från idag.

• Vi var på ett besök till gårdagens huvudperson med familj. Adde fick leka lite med sina kusiner. Han är nog mest bara förundrad över andra barn ännu. Sen sökte vi hem bilen och kom tillbaka hem till soffan.

• Vi har tittat på några filmer och ätit franskis idag. Adde smakade också, eller smetade mest omkring sig. Han har haft en bättre dag idag än de två senaste.

• Adde har idag börjat dricka vanlig mjölk. Han märkte nog ingen skillnad fast jag inte hade blandat med ersättning som jag först tänkte. Nu får han bara flaska på kvällen längre. Den får han nog ha kvar en tid ännu. Dessutom kryper han ganska mycket nu istället för att åla. Och går överallt där han har något att lite hålla i.

• Jag har fått så jäkla ont i halsen och näsan rinner så tydligen ska jag få flunssa nu, någonstans ifrån. Jag har inte tid och ork med sånt nu, jag ska vara frisk på helgen. Finrexin i mängder och så tidigt i säng idag.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

