Maräng

Kan någon förklara för mig vad hemligheten bakom en bra maräng är? Oftast blir marängen mjuk för mig och jag gillar inte riktigt det. Har det någon betydelse om man lägger i sockret direkt eller när man vispat äggen? Jag har nångång lärt mig att det ska läggas i just på slutet för att det ska funka, men nångång har jag glömt bort mig och lagt det genast och det funkar ju ändå. Om det har haft skillnad på resultatet minns jag inte. Sen lagar jag ju oftast maräng på kakor och undrar om det har betydelse vad som finns under? Eller vad är hemligheten?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Maräng”

  1. Jag har absolut ingen aning, jag älskar att äta maräng men lagar jag själv blir det alltid katastrof. Jag har hört att burken man lagar i måste vara helt torr, får inte finnas några fettrester eller annat där, helst borde man använda glasskål. Har inte provat detta själv, men kanske?

  2. Nej, nu fick jag ju en j*vla maräng himo x) Rabarber-marängpaj, blåbärsmaränger.. NAM NAM NAM!! Sååå gott!!
    Det går lättast att få dom bra när man gräddar små maränger, mindre än butiksköpta alltså!

    1. Jag lagade rabarber-marängpaj förrgår 😉 Men marängen på den blir alltid mjuk. Kanske den ska vara så? Men jag tycker bättre om den hårdare 🙂

Kommentera

