Freeedag

Igen har det varit en effektiv dag. Jag storstädade medan Adde sov, for alltså runt som en galning i huset med dammsugare och mopp. Vi har så varmt inne nu så man svettas bara av att stiga upp från soffan så det var ingen fröjd att städa. Så hade vi mjölk som blev gammal så jag stekte plättar. Eller plättmos för det var bara de sista tre som hölls hela. Adde tyckte om att mumsa på plätt till mellanmål. Sen besökte vi ännu farmor och farfar. Nu sitter jag här med nylackade naglar. Det har inte hänt på över ett år tror jag. Då förstår alla att jag är ivrig över vår barnfria helg. Antagligen kommer jag nog att fundera på honom en hel del imorgon, fast jag vet att han har det hur bra som helst. Nu ska vi ta och testa en rabarbersaft och vittvin drink.

20130531-223646.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Freeedag”

Kommentera

