Bröllop och övernattning

Jag tyckte att jag var ganska pigg när vi steg upp imorse men så gick det en timme och jag satt och gäspade igen. Det tar väl en vecka innan vi är back on track helt och hållet. Jag trodde ändå att jag skulle må dåligt igår men jag gjorde det aldrig, bara lite huvudvärk. Det blev en hel del olika sorter på lördagen och det brukar vara döden, särskilt nu när jag inte hade druckit ordentligt på två år. Jag hade min studentklänning på mig och den satt ännu perfekt efter sex år. Det är alltid bra fest då den är på för det blir alltid kemtvätt efteråt, hehe. Det var verkligen ett fint bröllop och en bra fest. Min kära Ben som var bestman skötte sig också utmärkt. Vi hade roligt och var hemma nångång 4.30 tiden. Sen vaknade vi redan 9 och kunde inte somna om. Ugh.
På festen tänkte jag faktiskt inte så hemskt mycket på Adde. En gång tänkte jag bli riktigt olycklig då det fanns en annan liten pojke med där på festen, men det gick om. Sen på söndagen så kunde jag ändå inte hålla mig så länge utan jag ville söka hem honom. Vi möttes av en väldigt glad pojke som kom rakt till min famn. Det kändes nog så bra. Allt hade också gått hur bra som helst. Han hade somnat och sovit bra både på dagen och natten, han hade ätit bra och inte visat några som helst tecken på att sakna oss. Så det här ska vi nog helt klart göra om snart igen. Men nästa gång får det nog bli något lugnare program för mamma och pappa tror jag.
Idag har vi varit på fysio. Jag skulle inte ha orkat åka dit alls. Det är så varmt nu och stackars Adde svettas hela tiden. Här hemma får han gå omkring i bara t-skjorta, men så ska man till butiken och där är det svalt. Och i bilen är det varmt fast vi har ac, så jag vet inte alls vad jag ska klä på honom. Mera t-skjortor och shorts behöver vi definitivt. Nå det är snart slut på fysion. Hon tyckte att han är så bra nu och har lärt sig så mycket. En gång till ska vi åtminstone dit för då skulle vi prata om skor. Bra det så vet jag sen vad jag ska köpa för första skor.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Bröllop och övernattning”

    1. Ja det är ju precis så som det är 🙂 Det var nog skönt att det gick bra för honom. Själv måste man ju bara vänja sig också 🙂

Kommentera

