Skor

Igår var vi till fysion och pratade om skor. Vi har några par som vi fått eller ärvt men de är alla för stora ännu så jag har en tid redan funderat på att snart köpa skor åt honom. Det här var ett av de bättre besöken hos fysioterapeuten, jag kände att jag faktiskt fick ut något av det. Hon hade flera olika par skor som vi tittade på och hon visade vad man ska se på när man köper bebisskor. Det är mycket självklara saker men jag skulle nog aldrig ha tänkt på allt själv. Adde fick också pröva ett par sandaler och han verkade gilla dem. Hon rekommenderade inhemska Tepsut åt oss. Så igår och idag har jag inte gjort så mycket annat på min lediga tid än surfat skor. Idag var vi också till skobutiken här och tittade. Tyvärr så hade de inte rätt nummer varken i Ekenäs eller Karis men jag fick åtminstone känna på skorna och pröva ut rätt nummer. Det blir ett par Kavat No.1. De är super snygga tycker jag och dessutom riktigt bra för foten. Nästa vecka får vi hem dem så sen ska vi börja öva att ha skor på. Sandaler tänkte jag försöka fynda på loppis för jag vill inte lägga ut så där mycket pengar på två par skor, det är hutlöst när de ändå blir små snabbt och sandaler bara används nu en kort tid. Det som förvånade mig var att hon sa att det är helt okej att ha begagnade skor när de är så här små, de hinner inte slita dem och gå in dem så mycket ännu. Jag har trott att särskilt fysioterapeuter är väldigt emot använda skor. Det som också förvånade mig var hur stor Addes fot egentligen är. Jag har alltid tyckt att de är så små och de nummer 21 skor vi har är mega. Men nu när jag ritade av hans fot stående för att få måtten så var den ändå så stor att det blev nummer 21 av Kavaten. Kanske han har fått min släkts fötter ändå.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

