Inte så illa som det verkar

Usch vad jag har varit negativ på sistone här i bloggen. Det blir väl så när man är trött, grinig och illamående och har en grinig bebis till sällskap. Så dåligt har det nog ändå inte varit. Vi har det ganska bra, om än lite stressigt med väldigt mycket flängas hit och dit. Idag har Adrian varit på mycket bättre humör och sovit långa dagssömner. Det har inte hänt på en tid. Jag tror faktiskt att hans dåliga humör mest berott på att hans rutiner har rubbats så i och med att vi har varit mycket borta hemifrån och han inte har fått någon ro. Idag lade jag honom lite tidigare för hans andra dagssömn så att han säkert skulle hinna vakna och äta före vi skulle iväg på möte. Det gick till att jag fick väcka honom efter att han hade sovit 1h45min. Det är skönt när det funkar. Nu har jag inte ännu bestämt om vi bara ska vara hemma också imorgon eller om vi åker till mina föräldrar, vi får se vad vi känner för imorgon. På onsdag blir det butiksjobb igen. Hoppas att han skulle vänja sig med att vara där, han har ju ändå egen säng och allt. Annars får vi nog ge upp jobbandet. Men det har verkligen varit skönt när han har varit gladare och tydligt mått bättre idag. Nu är det bara mig själv som jag borde få ordning på. Jag har nog blivit världens sämsta på att ta hand om mig själv efter att jag blev mamma.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

