Hemhemma

Idag har vi varit hemhemma, alltså i mitt barndomshem hos mina föräldrar. Det känns nog ännu som om man kommer hem när man kommer dit men faktiskt inte lika mycket mer. Vi har ju vårt eget hem och nu har jag kanske till sist vant mig med det.

Vi har prövat Addes nya skor. De verkade få godkänt för han protesterade inte alls. De hölldes också bra på och han kunde gå helt okej med dem. Lite stappligare än vanligt var det nog och han ville snubbla i sina egna fötter. De är lite för stora ännu men de ska ju ha växtrum och snabbt är de passliga. Snygga är de ju dessutom så alla parter är nöjda.

Mest har vi lekt med bilar och i sandlådan idag. Ett sånt passas det är i sandlådan så att han inte äter upp all sand. Han skulle säkert klämma i sig hela nävar om man inte skulle stoppa honom, usch. När slutar de egentligen med att lägga precis allt i munnen?

Det har varit en riktigt skön dag idag och jag ser redan fram emot midsommaren då vi kommer att vara åtminstone ena dagen där.

20130618-201707.jpg

20130618-201731.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Hemhemma”

  1. Ja, jättesnygga! Vad är det för storlek på dessa? Hur stora fötter brukar en ettåring ha, ifall man skulle råka fynda något på rea…

    1. De här är 21 och då finns det lite rum att växa. Vi prövade 20 men de var så precis passliga nu. Jag hade ingen aning vad han hade för storlek när vi började söka skor, trodde på typ 18 🙂

Kommentera

