Temperament

De som faktiskt känner mig vet att jag har ett ganska hett temperament. Jag har ändå med åren lärt mig att behärska mig ganska bra och kan svälja ilskan. Särskilt när det gäller folk som jag inte känner, hemma är det ännu lite svårt. Idag klarade jag ändå inte av att vara tyst längre. Jag blev riktigt arg på vår fysioterapeut. Hon ville se på skorna som vi hade köpt och redan när hon såg att det var Kavat så hörde jag på tonfallet att det inte var bra. Sen räknade hon bara upp alla fel och tyckte vi skulle skicka dem tillbaka. Såklart jämförde hon också med hennes Tepsut. Nå nu tycker jag ändå att hon får tycka vad hon tycker för det är ju ändå vi som bestämmer. Hon har alltid haft sina åsikter om allt och jag kan ärligt säga att det är mycket som jag inte har berättat för henne helt enkelt för att jag inte orkar bli dömd. Annars är hon väldigt trevlig. Och Adde får nog gå med Kavat för vi tycker det är riktigt bra skor. Men arg blev jag verkligen och sa åt henne.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Temperament”

Kommentera

