Aktiv

Ibland kan jag få ryck och åstadkomma mer på en dag än jag vanligtvis gör på en vecka. Det hände idag. Jag har äntligen fått fönstren tvättade som jag har planerat nu i snart två månader. Sen började jag med att tvätta mattorna också. Ännu är bara en tvättad, vi måste få något system att hänga upp dem på. Så skönt att få saker gjorda som man planerat länge. Där emellan hann vi till butiken och sen såklart dagens obligatoriska blöjbytas, lekas och matas. Till middag fick Adde blomkål, broccoli, morot och potatis som han åt själv. Eller jag fick nog hjälpa en del men rätt så bra gick det. Sen hängde han i mitt ben när jag åt en grillkorv och skrek och skulle ha. Imorgon ska vi ännu vara ensamma hela dagen. Skönt att Ben får semester nästa vecka.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Aktiv”

  1. Jag sku så behöva det där rycket idag! Dammtussarna virvlar omkring här inne, och så borde jag gå in till stan för lite uppköp och mathandel. Istället sitter jag här…

Kommentera

