Tips på fingermat?

Nu har Adrian äntligen börjat intressera sig för att äta själv. Vi njuter alla när han får plocka i sig mat själv. Nu undrar jag bara om någon har lite tips på vad vi ska börja ge åt honom? Han äter allt, förutom morot. Han grimaserar innan han ens har den i munnen. Han äter nog morot som är blandad i maten så smaken är det inte som är fel. Men något enkelt som han kan äta själv och passar en pojk med bara två tänder ännu?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

16 reaktioner till “Tips på fingermat?”

      1. Ge det mesta av det ni själva äter bara 🙂 O när han själv får plocka i sig så e det roligt för honom också att ingen ”tvingar”Honom att äta utan han får välja själv o prova sig fram 🙂

      2. Joo han äter ju annars ren allt som vi äter så int vet jag varför jag int låter honom äta själv. Jag som så har väntat på att han ska intressera sig för att äta själv 🙂

  1. Emelia ääälskar gurka och skorpor. Fast hon har ju redan åtta tänder så skorpa är ingen utmaning för henne, men med två tänder så sku jag nog inte våga ge det ännu.. mjukt bröd kanske? Det står ju helt stilla nu, vad brukar vi egentligen mata i henne? 😀

    1. Gurka äter han och tycker helt bra om. Skorpor får nog vänta lite ännu, nångång ska han väl få flera tänder 😀 Men rågbröd tycker han om 🙂

Kommentera

