Traktorkavalkaden

Igår var vi då alltså till Brusaby i Kimito på traktorkavalkad. Addes pappa och farfar åkte ner med två traktorer och jag och Adde kom efter. Vädret hölls fint hela dagen och vi hade det riktigt trevligt. Adde var i sitt esse över alla traktorer och skrek när han inte fick sitta på en längre. Vi var också in i djurhuset och tittade på djuren, där fanns bl.a. kaniner, marsvin, möss, fiskar, undulater, ormar, sköldpaddor och liknande. Det gick bra att äta ovärmd mat och han t.o.m. sov en stund där i vagnen. Vi var där i över fem timmar och jag blev helt slut i ben och rygg av att bara stå och trampa hela dagen. Det hela avslutades med att alla körde iväg med sina traktorer på en parad genom stan. Vi tittade när de körde iväg och sen åkte vi vidare för då var Adde ganska trött. Det var 4-års kalas hos Addes kusin Emma som gällde sen. Där hängde vi för lite kusinbus ett par timmar och sen kom vi hem för att sova. En lång dag och mycket utomhusluft gjorde att vi sov länge idag. Idag har vi besökt mina föräldrar och sökt hem Hugo som hade varit där. De åker och hälsar på min bror med familj imorgon (jag är så avundsjuk!) och vi ska bo där lite och vara hundvakter. Adde gick som ett proffs igen när vi var där. Konstigt att han bara kan gå när vi är där, de måste ha bättre golv. Annat som han lärt sig den här helgen är att gnissla tänder. Den ena övre tanden har kommit igenom nu till sist och nu skrapar han de nedre tänderna emot den hela tiden så att det knastrar, väldigt obehagligt. Snart kommer den andra tanden uppe också. Jag trodde ändå att det skulle vara framtänderna som kommer men så är det inte. Det kommer att se ganska roligt ut när de har växt lite, hehe. Så lite bilder på det.

20130707-220026.jpg

20130707-220046.jpgRoligt att sitta på farfars ”tattor”. Konstigt att det var ett av hans första ord, hah.

20130707-220145.jpgEn tupplur med ballongen.

20130707-220214.jpgMan fick åka en runda på traktorns släpvagn, det gjorde vi såklart.

20130707-220305.jpgKungen!

20130707-220327.jpgPappa och farfar innan de körde iväg på parad.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Traktorkavalkaden”

Kommentera

