Det ärliga hemmalivet

Så har en vecka rusat iväg igen. Nu har vi bara tre veckor ledigt mera och ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag det är skönt. För varje dag som går så längtar jag mer och mer efter att börja jobba. Jag har trivts jätte bra som hemmamamma och skulle gärna vara det ännu en tid, men kanske inte på heltid. På sista tiden har jag bara varit trött och irriterad hela tiden och mina nerver är på helspänn. Jag vill inte vara världens nervvrak till morsa som alltid bara skriker och skäller. Jag har tyvärr allt för lite barnfri tid för att jag ska klara av att vara en bra mamma. Så nu ska det bli skönt att få ge över ansvaret åt någon annan emellan och samtidigt själv få umgås med vuxna människor, jobba och anstränga hjärnan lite och bäst av allt, få äta lunch och dricka kaffe i lugn och ro utan att någon hänger på mig och gnäller efter min mat. Jag är ganska förvånad över att jag känner så här för jag trodde att jag skulle gilla att vara hemma mycket mera. Kanske jag skulle göra det om vi skulle ha barnvakt oftare än en gång i året och Ben skulle ha lite mindre jobb. Men nu är det som det är och jag längtar efter att få sitta framför datorn bland alla papper och siffror dagarna i ända. Hoppas att dagisstarten går bra så jag får hålla kvar den här bra känslan jag har inför arbetslivet. Men eftersom Adde är väldigt oblyg och social så tror och hoppas jag att det ska gå bra. Jag tror att han kommer att tycka om att få vara bland andra barn och ha lite mera program än vi har här hemma. Det här kommer nog att bli det bästa för oss alla.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Det ärliga hemmalivet”

  1. Så kan nog jag också känna. det är hemskt att Alicia måste börja på dagis redan, men oj vad skönt det ska bli för mig att få lite ”ledig”tid. Helst skulle jag kunna jobba tre dagar och vara hemma med henne två, men ekonomiskt fungerar inte det.

Kommentera

