Sömntutorna här hej

Det gick inte så lysande den här första dagen med nya tider. Adde vaknade 6.30 idag och jag tänkte att vi skulle ligga kvar en liten stund innan vi stiger upp. Det gick ju så att vi båda somnade om och sov till 8.30. Så nu får vi kämpa med dagssömnerna igen för att få det att funka med läggdags 20 ikväll. Nå inte trodde jag att det skulle funka direkt, därför började jag ställa om nu redan. Men idag blev det tokigt, antagligen blir det lika imorgon igen för vi är nog såna tröttisar båda två.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Sömntutorna här hej”

  1. njut av att sova ännu 🙂 tar intemånga dagar före A är inne i nya rutiner. Han somnar säkert tidigare än 8 sentill och med 🙂

    1. Jo nu har han vaknat 7.30 och 7 så det var nog bara första morgonen som han sov. Men det är bara bra att han vaknar tidigare, bara jag själv börjar komma tidigare i säng på kvällarna 🙂

  2. Julian sov 9.30-11, 14.30-16 typ hemma. Efter 2 dagar hos dagmamman ändrades det av sig själv. Nu sover han 9-9.45 (hon väcker han) och 12.45-14/14.30. Och somnar 19.15 igen ryp o vaknar mellan 6-7.

    1. Nå de e ju rikit bra. Adde kommer att sova 11.45- hu länge han nu sen sover i dagis. Sen får vi se om han kanske behöv en kort tupplur hemma ännu. Nu ha han vakna ungefär 7 alla dagar så de e passligt 🙂

Kommentera

