Dagisinskolning

Vi är hemma från vår första inskolningsdag på dagis. Det gick så bra som jag hade gissat och vi kom hem med en bra känsla. Dessutom var det bra med mjukstart när det endast var tre andra barn i Addes grupp idag. Annars kommer de att vara åtta barn i hans grupp, en till som är 1 år och resten 2-3 åringar. Det känns passligt, det är nästan lika som en dagmamma så det är riktigt bra med ett litet lokalt dagis. Adde var i sitt esse över alla traktorer som fanns där och lekte fint både inne och ute. Han är som tur inte blyg för varken vuxna eller barn. När vi kom hem var han helt slut så nu sover han gott. Det betyder också att han idag har varit helt i dagistidtabell och han har orkat bra så kanske det kommer att funka med dagssömnen. Imorgon ska vi dit igen och leka och sen far vi nästa vecka några dagar och då får han stanna där och äta. Visst kommer det att vara lite jobbigt att lämna honom där sen när jag ska jobba men jag tror att den känslan lättar snabbt för jag vet att han har det bra och trivs. Jag kanske försöker jobba lite kortare dagar åtminstone första veckan så får vi vara ens lite mera hemma. Överlag känns det bara bra.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

