Gaaahh!

Det finns en sak med vår älskade son som driver mig till vansinne. Det är det att han sätter precis ALLT i munnen hela tiden! Jag hatar att vara ute med honom för det enda jag gör är att plocka stenar och skit ur munnen på honom. När slutar det här? Jag tycker att han är så pass stor redan att han ens skulle minska på det, men nej. En lösning är att ha tutt i munnen, då lägger han inget dit men jag vill inte att han går med tutt hela tiden. Nu sitter han vid dörren med sin sko i munnen och vill ut tillbaka där jag just tappade nerverna och kom in med honom. Suck. Vi har fullt med äppelkart som fallit ned som jag borde plocka bort från gräsmattan. Men om jag inte vill att han ska äta några kilo ruttna äppel så kan jag nog glömma att göra det så länge han är med.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

9 reaktioner till “Gaaahh!”

  1. Du tror int att han spottar ut äppelkarten när han fått smaka på dem? Oftast spottar barn ganska snabbt ut det dom lagt i munnen när d märker att det smakade illa eller var för hårt..

    1. Nepp, han går omkring och tuggar på både små stenhårda och helruttna äppelkart. Stenar tuggar och suger han på också tills man tar de av han. Han spottar nog aldrig ut nånting själv :/

      1. Det får han nog ! 😀 försök stå ut med att han stoppar allt i munnen… Men det är det bästa och effektivaste sättet för ett barn att lära sig hur omvärlden ser ut, funkkar o känns… Han lär sig nog snart 🙂

Kommentera

