Dag 3 inskolning

Idag har vi varit till dagis igen. Adde var ivrig direkt på morgonen när vi kom och lekte fint med den jämngamla flickan. Jag är glad att det går så bra för honom och att vi inte behöver skola in honom så länge för det är så tråkigt att sitta där och bara titta på när de leker. På fredag ska vi sista gången och då ska han också vila där så jag ska nog ha med mig en bok då och hoppas det är lika fint väder som idag så jag kan njuta i solen. Idag åt han mat där och han hade varit så duktig. Han hade blivit helt ivrig genast som han såg maten och sen ätit en stor portion. Han såg så söt ut där han satt och knappt såg över bordskanten. Jag blev nästan lipfärdig när hon sa hur duktig han var, min lilla stora gosse som ska börja vara där alldeles ensam.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Dag 3 inskolning”

  1. Det är skönt när det går så bra! Vi skolade aldrig in Moa. Vi var en dag dit o titta, sen började hon där. Samma var det med reservvårsplatsen. O härligt bra gick det 🙂

Kommentera

