Städdag

Jag hade ju bestämt mig för att städa idag och fastän det var helt sjukt trögt imorse och vi låg länge kvar i sängen så fick jag det gjort. Jag brukar undvika att dammsuga när Adrian är vaken, inte för att han är rädd utan tvärtom. Idag var jag tvungen att göra det medan han var vaken så att jag skulle hinna med allting. Det betyder att han kom rusande redan när jag tog fram dammsugaren och så skrek och jublade han när jag satte igång den. Hela tiden hängde han sen fast i dammsugaren och ylade av glädje. Han är alltså i fötterna hela tiden och ibland intrasslad i sladden. Inte lätt att släpa runt på tio kilo extra vikt längs golven. Men vi fick det gjort ändå och sen torkade jag ännu golven när han sov. En ganska bra dag idag som jag avslutade med att bygga ihop en hatthylla som har legat i lådan och samlat damm nu några år. Kanske Ben hinner hänga upp den imorgon så att vi har någonstans att hänga rockarna nu när hösten kommer. Jag är inte så van med att skruva för jag fick en blåsa i handen av det. Imorgon tänkte jag satsa på att ta det lugnt, jag kan ju inte vara aktiv alla dagar heller.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

