Mamma på dagis

Sista dagen inskolning idag. Allt har hittills gått hur bra som helst, han leker glatt och nöjt och äter duktigt med mat. Idag har han dock varit lite mera med mig för ena dagistanten är sjuk och här var en pojke till också på inskolning så det var lite körigt. Nu ska de vila och det är tyst där inne åtminstone så kanske det går bra. Själv sitter jag utanför på en bänk och försöker fördriva tiden. Jag har en bok i bilen som jag tror att jag ska söka. På måndagen tror jag nog ändå att det kommer att vara lite jobbigt för mig att lämna honom här fast det har gått så bra. Men det hör ju till, efter någon dag blir det väl lättare.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Mamma på dagis”

  1. Oftast är det väl så, att det är jobbigast för föräldrarna. Skönt att det går bra för honom där, det gör det lite lättare för alla. Det är ett stort steg, när ens lilla far till dagis.

    1. Det är verkligen skönt att allt har gått så bra för honom, annars skulle jag nog lipa ihjäl mig på måndagen. Det är ju tillräckligt jobbigt att lämna ifrån sig honom annars redan. Visst är det stort, ett helt nytt skede i livet börjar igen.

Kommentera

