Första vardagen

Vi har överlevt första dagen jobb och dagis! Och det gjorde vi väldigt bra. Morgonen här hemma gick över förväntningarna. Vi kom iväg utan större problem och Adde sprang in i dagis genast som vi kom dit och började leka med traktorerna. Sen vinkade han i fönstret när jag gick. Då såg han nog lite fundersam ut men det hade inte varit några problem. Själv trodde jag inte heller att jag skulle ha några problem men när jag kom till bilen brast det nog. Jag glömde det ändå snabbt och hade så fullt upp med att ta in all info på jobbet att jag knappt hann fundera på honom heller. Jag slutade lite tidigare idag och sökte hem honom. Det var en väldigt glad pojke som kom springande när han såg mig. Det var nog den bästa känslan på länge att se honom så glad och få söka hem honom. Han hade varit glad hela dagen. Det hade varit jätte kul att vara ute i regnet på morgonen, sen hade han lyssnat snällt på saga och sovit bra. En stor portion gröt hade han ätit på morgonen, två portioner makaronilåda till lunch och flingor, äppel och persika till mellanmål. De var alla lika förundrade över hur en så liten gosse kan äta så mycket. Jag har alltid sagt att han äter som en häst, han skulle kunna äta hela tiden och ändå syns inget på honom. Så han hade verkligen varit duktig och mitt hjärta känns mycket lättare nu när jag ska föra honom imorgon igen. Det enda som oroar mig lite är att han bara sover en timme på dagen. Det gjorde han redan förra veckan här hemma, inte en enda dag sov han mer än en timme. Kvällen blir sen jätte lång och han är trött. Nu har vi lagt honom redan 19.30 och ändå fick jag väcka honom lite över 7 imorse. Jag vill inte väcka honom på morgnarna så vi får se om vi får lägga honom ännu tidigare. Pojken som för ett par veckor sen ännu måste sova två gånger klarar sig plötsligt med en dagssömn på en timme. Men förhoppningsvis börjar han sova längre igen när han blir van med alla förändringar som har varit nu.
Jag hade det också bra på jobbet. Först kändes det ganska hopplöst när jag inte ens kunde logga in i e-posten eller bokföringsprogrammet. Men efter att ha börjat så gick det nog sen så där sakta, allt kommer tillbaka. Dagen gick väldigt snabbt så det bådar ju gott. När vi kom hem lagade jag mat färdigt till imorgon också så nu är det under kontroll. Nu borde jag bara hinna handla i något skede ännu. Huh det är svårt att få allt att gå ihop.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Första vardagen”

  1. Vad skönt att det gick bra på dagis. Alicia är glad när hon kommer till dagis men gråter nog ännu när vi lämnar henne och när hon ser oss igen på eftermiddagen när vi ska hämta henne…annars går det bra! Helt otroligt hur snabbt barnen vänjer sig vid nya rutiner, syftar på dagssömnen 🙂

    1. Ja verkligen skönt! Det går ju bra för er också, gråt hade jag nog förväntat mig men han har inte ens varit i närheten av att gråta. De vänjer sig nog snabbt jo, hoppas han snabbt också börjar sova lite längre igen 🙂

Kommentera

