Så börjar det

Idag sökte Ben hem Adde från dagis så jag jobbade en stund längre, sen gick jag på loppis och sprang runt i butiker. På loppis fyndade jag ett par kurabyxor i följande storlek. Jag har tänkt börja söka efter ett par för jag vill ha Rukka, jag tycker helt enkelt att deras modell på byxorna är bäst. Så det var passligt att hitta dem nu. Utebyxor nu till hösten i följande storlek skulle vi också behöva men det har jag inte hittat ännu. Jag måste hinna på flera loppisar. Nåja nog om det. När jag kom hem var det till en ännu tröttare pojke än igår. Dessutom hade han fallit i dagis och slått näsan så han har ett sår på sidan om den. Man får inte putsa så det ser ganska jobbigt ut. Sen visade det sig att han har feber också. Så det förklarar varför han somnat på golvet, på skötbordet, i famnen, ställen han aldrig annars somnar på. Så imorgon får han vara med mommo och mofa för jag måste till jobbet, jag ska vikariera och vara själv första dagen. Typiskt att han blir sjuk då. Jag hade ju nog väntat mig det här men kanske inte så här snabbt ändå. Vi får se hur läget är imorgon.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Så börjar det”

    1. Joo suck, nog har jag ju räknat med att han ska vara mycket sjuk nu i höst, men ändå är det förjävligt sen. Han har ingen feber idag, inte ännu åtminstone. Det kan ju bara vara tänder också, så svårt att veta.

Kommentera

