Sov mera!

Voi suck den här veckan har börjat precis så som jag var rädd för. Adde vaknade tidigt imorse och sen sov han bara en knapp timme i dagis. Alltså har vi haft en väldigt trött pojke här hemma idag som bara gnäller och gråter. Jag lät honom sova en halvtimme när vi kom hem men det hjälpte inget. Nu sover han redan gott för natten och jag hoppas han sover länge, och lite mer imorgon på dagen. Det är inte alls roligt när den lilla tid vi har tillsammans på vardagarna går åt till gråt och skrik. Dessutom är jag rädd att han får feber igen sen när han blir allt för slut. Bara han skulle ha ro att sova ordentligt i dagis så skulle det gå bra. Men det ändrar väl bara han blir vanare, eller va?!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Sov mera!”

  1. Det går garanterat över 🙂 Bara han blir riktigt van med alla runt om sig och med sina nya rutiner och vanor. Snart sover han nog gott på dagis också 🙂

    1. Bra, jag hoppas verkligen det. Stackaren ändå när han är helt färdig alla kvällar. Och blir han sen sjuk av det ännu till så är det ju ännu jobbigare. Jag ska försöka sluta lite tidigare alltid någon dag så att han kan sova hemma en extra gång, så kanske det ordnar sig sen 🙂

Kommentera

