Heja vår by

Idag har varit en bra dag. Jag hade flyt på jobbet. Sen sökte jag hem en glad och pigg gosse från dagis. Vi kom hem och åt lite fisksoppa och så lämnade vi Adde med famo och for tillbaka till dagis på föräldramöte. Helt intressant och mycket prat om den osäkra framtiden för alla små enheter. Jag hoppas verkligen vi får ha kvar vårt lilla dagis och skolan med. Jag förstår inte varför så många föräldrar väljer att flytta sina barn in till stan till både förskolan och skolan. Jag ser nog bara fördelar med byskolan och ser fram emot att Adde ska få gå där. När vi sen kom hem från mötet var det till en riktigt busig och sprallig unge. Härligt att se honom så där ännu 19.30 på kvällen då vi har haft jobbiga kvällar på sistone. Han sover fortfarande bara en timme i dagis men nu har de börjat lägga honom en stund ännu på eftermiddagen och det gör verkligen susen. Han är sitt vanliga jag igen och orkar när han får en halvtimme till sömn. Att jag inte har tänkt på att han kan sova där en extra gång, jag har bara gnällt över att det blir så sent för honom att sova när vi kommer hem. Men allting löser sig, tack vare vårt fina lilla dagis med underbar personal.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

