Svampplockning och hårklippning

Oh shit så slut jag blir av frisk luft. Vi gick ut och gå på skogsvägen här bredvid oss idag på förmiddagen. Adde orkade ännu äta av blåbären som finns kvar. Tur så hade jag en påse fast i Hugos koppel för vi hittade en hel del kantareller där längs med vägen. Så när jag hade lagt Adde för sin dagssömn så gick jag ännu en sväng i skogen men hittade inte mycket till. Men nog får vi till några smörgåsar åtminstone, namm. Så mycket annat har vi inte gjort idag. Jag var så duktig med alla sysslor här hemma igår och satt knappt stilla en stund på hela dagen så jag tyckte att jag kunde ta det lugnt idag. Bara Adde vaknar ska vi åka till min syster och kalasa för min guddotter som blev 7 år på torsdagen. Hon önskade sig Monster High dockor och jag hade aldrig hört om något sånt ens, men man får ju lära sig. Jaa jag klippte faktiskt Addes hår lite också idag. Jag har sett på det så länge nu och tänkt att jag borde ta lite av pannluggen och vid öronen. Så idag tog jag mod till mig och Fiskars saxen och friserade lite. Så hemskt bra blev det inte men helt godkänt för att vara första gången. Utseendet ändrade helt när det inte hänger långa tussar här och där.

20130915-132630.jpg

20130915-132652.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Svampplockning och hårklippning”

  1. Oj namm, svamp! Måste få nån med ut i skogen nån dag! Fin blev han ju i håret 🙂 Jag har alltid klippt Moa själv, det blir någålunda 🙂 O tycker själv faktiskt att det är riktigt kul att leka fissa för en kort stund…

    1. Joo svamp e såå gott!
      Jag klipper ju Ben också o de blir helt bra, så tänkte nog börja klippa Adde också så länge de nu går. Lite svårare va de ju nog 🙂

Kommentera

