Loppis

Idag var det dags för det stora barnloppiset i Ekenäs. Jag hade bara en sak som jag verkligen sökte och det var byxor, resten skulle vara bonus. Så länge vi var hemma kunde han ha samma byxor flera dagar, men nu när han är i dagis och dessutom äter själv där så är han så nerklottad alla dagar. Jag hittade nog några byxor sen till sist, men överlag var det väldigt dåligt med pojkkläder i hans storlek nu. En snygg pop halare harmades jag lite på, den var bara 20€ men vi har redan två vinterhalare. Jag köpte ett par Kuoman för 2,50, ett par gummistövlar till våren och en babybjörn haklapp. Vi har haft en Ikea sån där hård haklapp men han vill inte ha den så vi har använt bara tyghaklappar. Det har funkat bra tills han nu ska äta mera själv, maten faller inte in i tyglappen lika bra. Så nu råkade jag hitta en där och den kunde han ha på utan problem så alla är nöjda. Jag hade hoppats på att hitta något knoppussel, jag tror han sku kunna börja intressera sig för dem nu. Men hittade bara vanliga pussel. Nå, helt okej fynd gjorde jag, vi har det mesta vi behöver.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

