En riktigt bra helg

Jag tror att vi har haft den bästa helgen på länge. Det enda jag skulle ha önskat till var lite mera sömn. Men där har jag mest mig själv att skylla på. Igår började vi med ett besök till marknaden i Karis. Vi fick vad vi skulle ha nämligen mera dippkrydda. Efter det hälsade vi på världens minsta Wilma. Hon var så pytte liten, lite på två kilo och det var nästan svårt att förstå att det var en liten människa. Hur liten var Adde när han föddes? Han kändes mega nu. Sen blev det lite fixas här hemma och pizza, vin, chips och mys. En riktigt bra lördag. Lite synd att vi inte hade barnvakt som vi (tydligen) skulle ha. Det skulle ha varit en fin överraskning. Idag har vi fixat här hemma igen efter att vi äntligen kom igång imorse, det var seegt. På eftermiddagen var vi på kalas till min syster. Adde fick busa med kusinerna och vi fick kaffe och kaka. Jag gillar kalas, då samlas alla vilket annars sällan händer. Adde filurade på som vanligt, han är nog världens bästa unge. Sen skickade vi iväg pappa på jobb och kom hem och busade tillsammans en timme innan det blev läggdags. Jag lyckades få eld i spisen och allt. Jag är verkligen världens sämsta på att få det att brinna, så störande. Så nu har jag ätit lite pizzarester, druckit ett glas vinrester och myst på soffan för mig själv. Kanske jag orkar med en ny vecka nu.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

