DÄR

Aah det här är nog den bästa stunden på dagen. Adde har sovit redan en halvtimme och jag har plockat upp alla leksaker från idag så att man ser att vi har ett golv igen, jag har plockat undan efter kvällsgröten och duschat. Lugnet lägger sig och jag får titta på tv en stund och dricka en cokis alldeles för mig själv. Jag önskar att jag var en morgonmänniska så att jag skulle få njuta av en sån här stund på morgonen också, men jag är allt för morgontrött för det och sover helst så länge som möjligt och lite till.

Idag var vi till bibban efter lite nya böcker. Det var första gången för Adde där och han var helt i sitt esse. Han sprang runt och plockade böcker åt sig och ropade där där. Fyra böcker lånade vi och vi har inte gjort mycket annat än tittat i dem hela dagen. Speciellt bra var en bok med vilda djur. Han gillar verkligen djur just nu. Han bläddrar om och om igen och visar på allting och säger där. Snart börjar jag nog önska att han utvidgar sitt ordförråd lite för att höra ordet där tusen gånger om dagen blir lite tröttsamt. Men han övar flitigt och jag försöker orka upprepa alla djur och andra ord för femtielfte gången om dagen. Imorgon blir det jobb och nu känns det skönt. Men imorgon kommer jag att sakna honom och hans där där.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

