Håret

Alltså mitt hår! När ska jag ta mig tid att fara till frissan? Finns det någon i Karis man vågar fara till? Det skulle ju underlätta att inte behöva åka till Ingå, samtidigt som jag inte vill byta. Det är över ett år sen jag har varit till frissan nu. Då hade jag kort hår och insåg att jag inte orkar hålla på och klippa hela tiden så jag lät det växa. Ännu längre sen är det som jag färgade. Så det har sett förskräckligt ut länge nu, men jag har vant mig. Dessutom är det bara lite blont kvar utanpå i topparna nu så kanske jag kunde klippa bort det. Jag tänkte nämligen försöka mig på att ha min naturliga färg nu när jag är så här nära den. Antagligen kommer jag inte att orka med den länge men vi ska se. Jag minns ju knappt vad jag har för egen färg. Sen kanske jag borde klippa lugg? Någon förändring vill jag ha. Om jag nu skulle få den där tiden beställd först.
Addes hår borde också åtgärdas. Jag måste klippa lite kring öronen snart igen. Sen är det annars också väldigt långt på en del ställen. Men han har så tunt hår ännu så jag vet inte om jag vill klippa det, blir det något kvar sen? Till frissan tänker jag nog inte fara med honom ännu. Jag får försöka få det till något här hemma, sen när jag plötsligt tar mod till mig.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Håret”

  1. Kan varmt rekommendera Linda på Salon Frida (brevid HVC). Hon är inte så dyr och är även jätte duktig med barn sen när det blir aktuellt 🙂

Kommentera

