Ikea och mössor

Idag hade vi planer på att åka nånstans, titta i lite butiker och komma bort hemifrån. Till sist bestämde vi oss för Ikea, tillsammans med halva Finland kändes det som. Att fara till Ikea med en överenergisk unge är inte direkt avslappnande för en söndag. Vi tittade egentligen bara och kom hem med några glas och en förvaringslåda åt Adde. Det var så sjukt mycket folk där så vi orkade inte riktigt koncentrera oss, kanske lika bra. På vägen hem stannade vi i Citymarket. Jag skulle ha en ny mössa åt Adde, jag ville ha en liknande som den vi har men tydligen finns de bara i små storlekar. Jag hittade ändå en helt kiva med band att knyta som jag tog. Sen såg jag en likadan men annan färg i rea lådan och började se på priset. 25,90 för en mössa! Den åkte snabbt tillbaka till hyllan och det fick bli den blåa rea varianten istället som var tillräckligt dyr, 15 euro. Helt sjukt hur barnkläder kan kosta. Ett par handskar köpte vi också. Handskar hittar jag aldrig tillräckligt små storlekar igen. Hoppas han alls kan ta i något med de här på. Imorgon är det måndag igen och jag fattar inte vart helgen har tagit vägen.

20131118-115147.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

