Babytankar

Som fortsättning på det jag skrev igår kan jag ju säga att idag är jag ännu tröttare och det är ännu mörkare. Jag har sovit som en kratta inatt och sen hostade Adde så han vaknade redan 6 imorse. Idag blir det att leva på kaffe och choko. Jag blev ändå genast lite piggare när jag surfade in på Blondinbellas blogg (jaa, jag läser den) och såg att hon är på BB äntligen. Jag blir så löjligt ivrig när folk ska få barn, det är så spännande och stort, fast jag inte ens känner människan. Babysjuk? Jaa. Jag längtar faktiskt efter den där mysiga känslan i början av graviditeten, när man har en hemlis och sen får en liten mage. Jag längtar också efter en nyfödd, jag tror att jag skulle vara mera chill och njuta andra gången. Men jag längtar inte efter att vara höggravid eller efter en vardag med två små barn. Inte ännu, allt har sin tid.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Babytankar”

  1. Och nu har hon fått sin lilla Gillis (nästa Jill, haha)! Jag läser också hennes blogg, speciellt nu har den varit extra kul. Tror nog nästan alla läser den, fast de inte erkänner, hon har ju över en miljon besöker på en vecka. Galet!

    1. Jaa jag kollade instagram tusen ggr idag när jag väntade på att han sku komma. För jag följer ju såklart henne där också 😉 Jag började läsa när jag hörde att hon var gravid. Nu måste jag hitta en ny gravidblogg igen 🙂

Kommentera

