Lite jul

De senaste kvällarna har jag först haft svårt att komma i säng och sen när jag äntligen är där svårt att somna. Orsaken? Allt för mycket julpyssel som kliar i fingrarna. På måndagen fick jag ryck och måste hänga upp julbelysningen kl.22 fast jag hade tänkt vänta till helgen. Nu är den där åtminstone. Igår lappade jag fotlänkarna på Addes ena vinterhalare. Jag hade tänkt att det är piece of cake att sy dit fyra knappar men nog var det jobb. Vi tittade på ett avsnitt av en serie som räckte 45 min och lika länge satt jag och sydde. Nå nu är den åtminstone klar att användas. Ikväll ska jag börja med julkorten. Tänk att det snart är första advent! På lördagen är det julgatans öppning och dit tänkte jag att vi skulle fara för att titta på Mumin. Någon annan på väg? Man kanske kunde träffas? Det förutsätter att jag orkar upp från sängen. Vi har nämligen julfest från jobbet på fredag. Jag ser verkligen fram emot det, det ska bli roligt. Förra julfesten jag var på var bara jobbig, jag var gravid då men ingen visste ännu om det och det var jobbigt att inte kunna dricka och försöka ha någon förklaring.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Lite jul”

  1. Vi kommer på julöppningen, ungefär elva-tiden efter babysimmet. Men, jag hinner inte umgås så mycket eftersom vi kommer att ha besök av amerikanska gäster. Men ser du oss måste ni komma fram!

Kommentera

