Ljus och gran, eller inte?

Igår var  det ju första advent och jag måste erkänna att jag helt hade glömt/förträngt det. Jag visste ju att det var lilla jul men inte i något skede hade jag tänkt på att köpa ljus till adventsljusstaken. Nå jag måste säga att det inte är så stor skillnad. Vi har ingen ordentlig ljusstake ens, den vi har är ingen riktig för advent. Dessutom tycker jag inte att den är fin heller. Jag har inte heller hittat en som jag gillar och att ha stora ljus (blockljus?) tycker inte jag om. Nu är det ju också så hos oss att vi inte kan ha ljus att brinna ens på matbordet för vår klätterapa är överallt, så vi skulle ändå inte hinna elda dem. Så vi är utan ljusstake i år. Vi har också funderat på det här med gran. För mig är det nog inte riktigt jul utan julgran. Men det kommer att vara ett helvete med en gran inne i år då Adde verkligen inte kan låta någonting vara. Sen igen så kommer vi ju att spendera största delen av julen hos släktingar som ändå har julgran, så jag tänkte att månne vi ändå borde ha en hemma och ”öva” med. Få nu se, kanske det blir en liten i en kruka på bordet, hehe.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Ljus och gran, eller inte?”

  1. Jag har också funderat att ska vi alls ha gran i år… Av samma orskaer som ni funtsat 🙂 Men jag tror nog att det ändå blir en gran, blir bara HC-nekning första dagarna men hoppeligen fattar Kevin sen att han inte får röra. Och kanske vi inte sätter dekorationer på nedra kvistarna alls. Hahaaa det blir ju snyggt! 😀 Men jag tror Kevin kommer att älska granen så kanske det är värt det.

    1. Joo nog kommer vi också att ha gran, kan inte vara utan, men får sen gråa hår tack vare det 😄 Får ju verkligen hoppas att han lär sig sen att inte röra, jag är lite skeptisk hehe. Joo pyntet börjar där 1 meter upp 😄 Vi kan jämföra snyggaste ”barnvänliga” granen sen 😝

Kommentera

