De senaste dagarna

Jag har glömt bort att blogga. Hur kan det vara möjligt? Jag ska dra en snabb genomgång på de senaste dagarna. På torsdagen efter jobbet besökte vi Addes famo och fafa, länge sen sist. Sen fortsatte Adde med dem på kalas och vi kom hem. Han kom hem sent och klockan var nästan 22 innan han var i säng. Det har inte hänt på ett år tror jag. Men sen sov han till 9 istället och det tackar jag för.
På fredagen gjorde vi inte så mycket, var ute lite och myste mest. Adde sov ingen ordentlig dagssömn så sen var han helt slut redan 18 och somnade i min famn. Det har inte heller hänt på väldigt länge. Vi böt också överdrag på vår soffa igår. Soffan är en gammal ektorp som jag köpte för 10 euro när vi flyttade. Den är egentligen gul och riktigt ful, nu har vi haft ett vitt överdrag men det är inte riktigt det ultimata fast det är snyggt. Så nu fyndade jag ett beige och det blev riktigt bra. Men fan vilker jobb det är att byta! Jag vet inte om det är vår soffa som är så gammal att de inte riktigt passar, eller ska det vara så spänt. Men att få på den delen som går över själva soffan är riktigt hemskt, det skulle behövas några centimetrar tyg till. Nu får det nog gå två år igen innan vi byter hehe.
Idag var jag först till butiken och trängas med alla andra människor. Jag skulle ha glass också men tydligen har de slutat laga vår favorit Bravo banan-choklad för jag har inte hittat den någonstans på evigheter. Synd. På eftermiddagen for Ben iväg på jobb och jag och Adde var ute. Han hade den röda halaren på sig första gången och fast den verkar så stor så är den helt ok när han har stövlar och handskar som håller ben och ärmar uppe. Vi lekte i snön och åkte lite pulka. Han tyckte det var jätte roligt när jag sprang med pulkan. Ännu bättre var det när Hugo sprang bredvid, han skrattade högt. Nu har jag en kväll för mig själv, så det som gäller är en kall lonkero, marianne karkkin och en romantisk komedi. Imorgon ska vi till mina föräldrar. Härligt att det snart är jul med mera ledigt och tid med familjen.

20131207-212639.jpg

20131207-212708.jpg

20131207-212739.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

