Hoppas inte

På måndagen när jag sökte hem Adde från dagis så fick jag höra det där som jag verkligen inte ville höra. Det går magsjuka på dagis. Jag hatar magsjuka, det är det värsta som finns. Jag är sån där som tycker att jag mår illa genast som jag hör ordet magsjuka. Nå sen dess har jag bara gått och väntat på det där samtalet att Adde har blivit sjuk. Men ännu har det inte kommit och hoppas det inte gör det heller. Imorse när jag lämnade honom var han ännu ensam på dagis, vet inte sen om alla som brukar vara där den tiden är sjuka eller om det bara råkade vara så. Hoppas verkligen han inte blir sjuk. Jag tar hellre många flunssor än magsjuka med en liten.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Hoppas inte”

  1. Håller tummarna för att han inte får det! Typiskt i jultider 😦 Moa har aldrig ännu haft magsjuka, tur! Men bara för att jag sade det så har hon väl det just..

    1. Jo jag hoppas verkligen att han inte får det. Förjävligt när dom små får det :/ Hoppas ni också klarar er. Det har ju varit tillräckligt nu före jul redan 🙂

Kommentera

