Helgen som gick med julklappar och mys

Dagarna flyger iväg och jag hinner inte alls med. Bloggandet släpar efter. Men jag lovar att bättra mig bara jag får mera tid. Tills dess får det bli såna här samlade svammel om vad vi gjort.

På fredagen var det ju storm. Vi fick elen tillbaka där på dagen i något skede men när jag sökte Adde från dagis så var de ännu utan där. Det kan knappast ha varit så roligt att vara en hel dag utan el där. Skulle den inte vara tillbaka tills idag så skulle de vara i ett annat dagis, men redan på lördagen när vi körde där förbi så lös julgranen så de är där idag igen. Adde var helvild när han kom hem på fredagen, han sprang runt och busade som aldrig förr. Det måste ha varit väldigt hurja att ha belysning och varmt hehe.

På lördagen packade vi iväg oss för att handla julklappar. Jag hade bara köpt en enda före det. Men nu var vi förberedda och hade skrivit en lista med vilka butiker vi skulle till och vad vi skulle ha varifrån. Det hela gick väldigt smidigt på det viset och vi fick allt vi skulle ha. Nu är det bara Addes julklapp som ska köpas till, och kanske någon flaska och någon blomma. Efter julklapparna gick vi ännu på julmarknaden en stund. Det var mycket folk där och ganska trångt med vagnen. Vi köpte ingenting därifrån, det enda jag egentligen skulla ha viljat ha var en grillkorv för det doftade så jäkla gott när de grillade. När vi kom hem lagade vi hjortstek till middag och drack t.o.m. vin, roligt med lite lyx ibland.

Till söndagen snöade det och vi rusade ut på förmiddagen och åkte lite pulka och byggde en snögubbe innan allt regnade bort igen. På eftermiddagen kom mina föräldrar på kaffe och fick hjälp med bilen. Så mycket annat har vi inte gjort. Mycket slappas och mysas alla tillsammans. Jag har varit så jäkla trött på kvällarna och somnade när vi tittade på film på fredagen. Det ska bli skönt med ledigt nästa vecka och jul. Jag längtar verkligen efter att få vara tillsammans många dagar och umgås med våra familjer.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

