Efter jul

Vi har också överlevt julen. Vi har haft en riktigt fin jul, synd bara att flunssan har tagit oss alla mer eller mindre. Ben är riktigt flunssig och Adde snorar och hostar hela tiden, nu igen. Så vi har bara tagit det lugnt de sista dagarna, tittat massor på Mumin och sovit. Adde säger mamamapapa när han ser en Muminfigur. Idag sov han den längsta dagssömnen på länge. Han sov 2 timmar och jag hann själv också vila en timme. Han har sovit bättre på morgonen nu också. Tutten funderar han inte efter mera och det går bra fast han ser andra med tutt. Istället har han börjat vrålskrika varje gång man lägger honom i sängen, men lugnar sig som tur efter en minut. Snart är min lediga vecka också slut. Det har gått allt för snabbt. Nästa vecka ska jag jobba och det blir en del pusslas med Adde. Jag skriver mera nästa vecka när jag har en fungerande dator. Nu ska jag fortsätta slöa och kramas med Adde när jag har chans.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Efter jul”

    1. Verkligen! Jag hade nog förväntat mig myyycket mera skrik och att det skulle bli tungt. Förvånansvärt lätt gick det och jag är verkligen glad att jag bestämde mig för att göra det sen ändå 🙂

Kommentera

