Julen 2013

Jag som är lite efter tänkte nu skriva lite kort om vår jul. Idag är humöret mycket bättre än igår, fast jag är så jäkla trött. Jag fick inte sömn på något vis igår, låg bara och rullade i 2,5 timmar fast jag var så trött att ögonen brände. Nå bättre lycka ikväll ska vi tro.

Julen då. Julafton firade vi i Box med Bens familj. Det var mycket folk och roligt när svenskarna också var på plats. Adde tog ut allt av de stora ytorna som fanns att röra sig på och sprang runt mest hela kvällen. Han hade inte alls ro att äta heller så han smakade knappt på julmaten. Sen kom julgubben och han var först lite skeptisk och tittade undrande på honom. Men när julklappsutdelningen kom igång så funderade han ingenting mera utan sprang ivrigt av och an och sökte sina paket, också mina ibland. Han var helt i sitt esse över alla paket men i ärlighetens namn skulle det ha räckt med ett eller två. Han hade inte ro att öppna alla och efter en sak så ville han bara titta på den. Man borde nog dela upp klapparna under dagens lopp eller något. Nu fick han öppna en på morgonen så att han skulle ha något att leka med men resten kom sen med julgubben. En riktigt lyckad julafton även om jag inte kan säga att jag hann sitta och äta i lugn och ro direkt. Det var nog bara att sleva in maten snabbt samtidigt som jag höll koll på Adde. Men nästa år kanske det är lite lugnare redan.

Juldagen firades sen hos mina föräldrar i Ingå. Det var lugnare där när det bara var vi och Adde åt t.o.m. lite lådor. Skinka gillade han inte, jag tror att det är lite för svårt för honom att tugga ännu lika som kött. Natten mellan julafton och juldagen blev Ben riktigt flunssig. Adde hade varit lite snorig redan en tid men också han blev värre och började hosta så tusan igen. Jag är den som har klarat mig bäst med bara lite halsont. Addes hosta är riktigt grym på nätterna och vi måste nog börja hitta på något om det inte lättar snart.

På annandag blev vi bjudna på mat hos Addes farmor och farfar och gamla farmor och farfar var också där. Och på fredagen kom min syster till oss på besök och hämtade ännu lite julklappar. Så vi har hunnit med att träffa alla nära och kära denna jul. Och det är nog det som är viktigast tycker jag. Adde fick en massa fina julklappar, traktorer av alla olika sorter, tågbana, Duplon, kläder, pengar m.m. Ingenting onödigt kom det och inga berg av leksaker. Traktorerna är såklart hans favorit, vem skulle ha trott det. Jag fick också lite kärl som jag önskat mig och lite pengar. En riktigt fin jul har vi haft.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

