Varför dessa sovproblem?

Jaha så jag ska tydligen inte få sova inatt heller. Nu har jag rullat runt i över en timme igen. Först sitter jag i soffan och orkar inte hålla ögonen uppe. Så jag går och lägger mig men då kan jag helt plötsligt inte på något vis få tag i sömnen. Så jag har läst lite för att trötta ut mig, så har jag försökt sova igen, läst lite, försökt sova. Nu gav jag upp och lade mig på soffan med en film. Att sen ha en snarkande sambo och en tom spjälsäng gör inte saken lättare. Adde har varit hos famo och fafa idag och blev där övernatten. Det är väldigt tomt och tyst här utan honom och jag saknar honom så mycket att det förvånar mig själv. Vi hade en så bra ledig vecka tillsammans, särskit de senaste dagarna då vi var mycket på tumis och bara lekte och myste så nu är det extra jobbigt att vara ifrån honom. Men jag kunde jobba i lugn och ro ända till 18 idag så att jag ska kunna sluta tidigare imorgon. Men att sitta 10 timmar framför en dator med svidande trötta ögon var inte så skoj. Så jag trodde att jag skulle somna idag. Imorgon är det nyårsafton och då somnar jag väl redan flera timmar före tolvslaget. Jag har haft dessa problem redan en tid, det går i perioder men så här hopplöst har det inte varit. Sjukt störande. Nu ska jag fan sova.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Varför dessa sovproblem?”

Kommentera

