Nyårsfirandet

Vi hade ett så spännande nyår här hos oss igår, vi sov redan före tolvslaget. Men före det hade vi nog hunnit tömma en skumppaflaska och skjuta vår raket. Adde var också vaken ända till 22. Jag tänkte att han på det viset också skulle sova längre imorse. Men det var nog inte så lyckat. Han var vaken redan före 7 men somnade som tur om för en timme. När han sen vaknade var han arg som ett bi hela förmiddagen. Han fick gå och sova redan 11 och sov sen två timmar. Nu är han på bättre humör igen.
Före vårt spännande firas här hemma var vi ju faktiskt till Pojo och tittade på fyrverkeriet där. Vi kom dit redan en timme före det började, tydligen trodde vi att vägen var mycket längre. Adde orkade sitta en stund i vagnen men sen skulle han upp och gå. Gå nu sen runt med en ett-åring i mörkret bland fullt med folk. Tur så var mina föräldrar också där så mofa rastade Adde en hel del. Sen under själva fyrverkeriet kunde han vara stilla i famnen. Han var varken rädd eller särskilt imponerad. Han bara tittade på med en likgiltig min. Här hemma var det samma sak när vi sköt en liten pata.
Så nu är det då 2014. Vi har inlett med en pyjamasdag i soffan och mycket film. Bra början på det nya året.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

